Memo

19 Aug

Toen ik laatst bij de Leenbakker was, zag ik een ontzettend leuk prikbord. Mooie natuurlijke tinten, een barokke lijst: helemaal de stijl die ik voor ogen heb! Nu bedacht ik me dat er eigenlijk best veel manieren zijn om je memo’s te ordenen. Je hebt natuurlijk het oude vertrouwde prikbord, een whiteboard en een krijtbord. Natuurlijk kun je ook losse post-its ophangen en er zijn vast nog meer manieren, maar deze drie lijken me toch wel de meest gebruikte.

Het prikbord
Deze schoonheid blijft nog even ingepakt, ik ga hem pas gebruiken als ik een kamer/appartementje heb. Ik moet nog wel even op zoek  naar leuke punaises, want hier ga ik natuurlijk geen huis-tuin-en-keuken punaises voor gebruiken. Vroeger had ik verschillende
prikborden in mijn kamer hangen. Twee jaar terug vond ik die maar saai worden en schafte ik een whiteboard aan. Maar tegenwoordig
heb je zulke leuke uitvoeringen! En natuurlijk heeft zo’n prikbord toch wel wat…

Het whiteboard
Een whiteboard kennen de meesten waarschijnlijk wel van school. Ze vervingen de  ouderwetse krijtborden. Ik gebruik hem echter niet om op te schrijven, maar als  magneetbord! Deze hangt nu boven mijn bureau en is gevuld met foto’s en ansichtkaarten. Het is een  bord vol met herinneringen geworden. Om de zoveel tijd verwissel ik de foto’s en magneetjes.

Het krijtbord

Voor echte nostalgie schaf je natuurlijk een krijtbord aan. Wij hebben er eentje in de keuken hangen, waarop ons
weekmenu geschreven staat. Zo kan degene die ’s avonds het eerste thuis is zien wat er gekookt moet worden.

Welke vorm gebruiken jullie thuis?

6 Reacties to “Memo”

  1. renaschrijft 19 augustus 2010 bij 09:33 #

    Leuk artikel! ik heb zelf eens een memobord gemaakt, zie: http://renaschrijft.wordpress.com/2010/03/15/memobord/

    En verder heb ik notities, foto’s en plaatjes aan een lint gehangen die aan de muur hangt en heb ik een fotohart gemaakt: http://renaschrijft.wordpress.com/2010/04/18/fotohart/

    Ik gebruik dus verschillend vormen!

  2. Fem 19 augustus 2010 bij 11:56 #

    Ik heb zelf een heel groot whitebord hangen in de hal, met een kalender erop, bonnetjes,foto’s, tekeningen en een hoop dingen! Vind een whitebord fijner dan een prikbord omdat er nu geen gaatjes in mooie foto’s zitten!

    Liefs

  3. Lieke 19 augustus 2010 bij 17:20 #

    Ik gebruik mijn keukenkastjes. Daar plak ik gewoon allerlei briefjes op, haha 😀 Ik wilde wel z’n whitebord in mn appartement, maar ik heb dr eigenlijk niet echt een goede plek voor 😦 Helaas!

Trackbacks/Pingbacks

  1. Tweets that mention Memo « Laura – Live life lovely -- Topsy.com - 19 augustus 2010

    […] This post was mentioned on Twitter by HippeDames, Laura Praamstra. Laura Praamstra said: Memo: http://wp.me/pRsZ4-dO […]

  2. 4 things tag « Laura – Live life lovely - 24 augustus 2010

    […] 4 favorite things in my room: – Mijn bed – Mijn laptop – Boekenkast – Mijn whiteboard met foto’s en kaarten […]

  3. 4 things tag | Dreamette - 26 augustus 2010

    […] 4 favorite things in my room: – Mijn bed – Mijn laptop – Boekenkast – Mijn whiteboard met foto’s en kaarten […]

Geef een reactie

