Film: Valentine’s day

7 Aug

‘Een kijkje in het leven van de liefde, waarin verhalen kriskras door elkaar lopen, botsen en weer net zo hard terugkomen. Er wordt een aanzoek gedaan. Bloemen worden niet bezorgd. Eindelijk komt de aap uit de mouw. En niet hij, maar zij wordt ineens spontaan verrast. Ruzies, zoenen, de verkeerde wendingen, de juiste beslissingen en nog ontstellend veel meer. Of je nu pas net komt kijken in de liefde of er al helemaal klaar mee bent, je wordt verliefd op dit feest van romantiek, vol humor, met 19 grote sterren.’

Valentine’s day is de film die het Amerikaanse antwoord op Love Actually moest worden. Daarvoor heeft regisseur Garry Marshall dan ook een sterrencast tevoorschijn getoverd: Jessica Alba, Bradley Cooper, Eric Dane, Patrick Dempsey, Jennifer Garner, Anne Hathaway en Ashton Kutcher zijn er slechts een greep uit.

Maakt de film zijn belofte waar? Nee, niet helemaal. Al moet ik heel eerlijk zeggen dat ik Hugh Grant en Colin Firth nog net niet verafgood. Valentine’s day is een heerlijke film om naar te kijken, maar hij zit niet zo goed in elkaar als Love Actually. Misschien komt dat doordat er teveel verhaallijnen door elkaar heen lopen, of doordat we dat ‘uit elkaar en weer bij elkaar’-gedoe nu wel kennen. Dat neemt niet weg dat het nog steeds een leuke film is voor een meidenavond of romantisch avondje met je lief. Maar, verwacht niet de klasse van Love Actually!

4 Reacties to “Film: Valentine’s day”

  1. Loeder 7 augustus 2010 bij 10:23 #

    Ik moest meteen aan Love Actually denken idd toen ik begon met lezen, hihi

  2. Amber 7 augustus 2010 bij 12:04 #

    Ik vond hem wel leuk, sowieso hou ik van dat soort films… maar ik vind het een beetje rommelig…. nou ja niet toen ik hem keek, maar ik kan me er nu amper meer wat van herinneren en dat is meestal een teken dat de film niet goed in elkaar zit. 😄

  3. Sharr2403 7 augustus 2010 bij 18:16 #

    Oh die wil ik ook wel zien!
    Al moet ik zeggen dat ik pas geleden Love Actually weer zag, en die ook helemaal niet meer zo geweldig vond als de eerste keer

Trackbacks/Pingbacks

  1. Tweets that mention Film: Valentine’s day « Laura – Live life lovely -- Topsy.com - 7 augustus 2010

    […] This post was mentioned on Twitter by HippeDames, Laura Praamstra. Laura Praamstra said: Film: Valentine’s day: http://wp.me/pRsZ4-ce […]

Geef een reactie

