Mijn eigen plekje?

5 Aug

Na een tijdje wikken en wegen heb ik (bijna) besloten dat ik een eigen plekje op het wereldwijde web wil. Zo, dat is eruit. Maar hoe dat dan moet, hoe het gaat heten en hoe het eruit gaat zien is nog niet duidelijk. Ik ben namelijk niet zo technisch. Ik heb geen flauw idee wat er komt kijken bij het registreren van een eigen domein, of bij het laten ‘draaien’ van mijn eigen plekje.

Hoe ga ik dat plekje leuk inrichten? Blijft het Live Life Lovely heten? Hoe zet ik alle berichten over? Dit zijn de vragen die nu door mijn hoofd spoken. Een hostingpartij heb ik al gevonden. En ik geloof dat hij me ook kan helpen met allerhande dingen, maar dan moet ik eerst weten wat ik wil.

Dus ben ik naar de bibliotheek gegaan. Ik heb drie rondjes gelopen rond de afdeling ‘computers’ en ben toen met twee boeken en hangende pootjes huiswaarts gekeerd. Ik heb geen flauw idee waarover ik boeken moet gaan lezen om mezelf een beetje wegwijs te maken in dit nieuwe avontuur.

Wel heb ik drie namen op een lijstje staan. Maar moet ik ‘Live Life Lovely’ wel opgeven? Dat is toch de naam waar ik nu een beetje ‘bekend’ onder ben. Aan de andere kant weet ik niet of ik het wel zo ‘volwassen’ vind. Twijfels, twijfels, twijfels…

En dan de vormgeving. Ik ben heel erg blij met mijn huidige lay-out, maar een eigen domein neem ik juist om me een beetje te onderscheiden van de andere blogs. Om meer mijn eigen stijl te laten zien. Dus moet ik gaan nadenken over kleuren, een header, lettertypes en weetikveel wat nog meer.

Dat dat eigen plekje er komt staat vast, denk ik. Maar mijn twijfelende kant komt volop naar boven bij het bedenken van de details. Suggesties zijn natuurlijk welkom, dan heb ik nog wat meer om over na te denken!

15 Reacties to “Mijn eigen plekje?”

  1. Laura 5 augustus 2010 bij 09:53 #

    Ik heb een broertje die websites in elkaar kan zetten 😉

  2. loeder 5 augustus 2010 bij 10:23 #

    Het is ingewikkeld allemaal he poeh, ben er ook naar aan het kijken haha

    • livelifelovely 5 augustus 2010 bij 10:27 #

      Heb jij nog tips over dingen die ik absoluut moet lezen of waar ik me zeker in moet verdiepen?

  3. Maurits Harmsen 5 augustus 2010 bij 10:56 #

    je kan ook wordpress op je eigen domein zetten en daarin je site weer maken

  4. Amber 5 augustus 2010 bij 11:01 #

    Ik ben er in mn hoofd ook heel erg mee bezig, wil ook alles overzetten en weet niet hoe t gaat bij wp.com straks.. ik heb nu wel betaald voor mn .net site, maar wat als die afloopt? bestaat alles dan nog en is de layout alleen weg of is alles weg? :S Ik moet er ook maar eens goed voor gaan zitten. 😛

  5. Sharr2403 5 augustus 2010 bij 11:31 #

    Ik ben nu ongeveer een weekje over naar mijn eigen domein, en ik vind het wel fijn hoor :D.
    Ik heb dan ook wel iemand die alle technische dingetjes voor me regelt…

    Maar over je twijfels; Je naam zou ik gewoon houden. Erg leuke naam, en dan blijf je inderdaad herkenbaar.
    Enover je layout, ik ben nog steeds niet over die van mij uit. Je kunt gewoon je oude layout meenemen in ieder geval voor het begin, en dan ooit een keer met veel tijd een nieuwe uitzoeken 🙂

    • livelifelovely 5 augustus 2010 bij 12:38 #

      Jij hebt ook gewoon WordPress op je eigen domein gezet, toch? En bedankt voor je tip over de naam 🙂

  6. Madelon 5 augustus 2010 bij 13:27 #

    Ik kan je Artisteer aanraden om de site te maken, wordpress om mee te bloggen en Antagonist als host. Works like a charm for me 😉
    Alleen over je huidige naam, ik bedoel er niets verkeerds mee hoor, maar er zijn veel blogs die op deze naam lijken, waaronder ook een bekendere beautyblog, een uniekere naam blijft langer hangen 😉

    • livelifelovely 5 augustus 2010 bij 13:28 #

      Dat is inderdaad ÊÊn van de redenen dat ik over een andere naam nadenk 🙂 Bedankt voor je tips!

  7. bebjebenthe 5 augustus 2010 bij 13:38 #

    Moeilijk! Veel succes er iig mee, ik ben zelf ook a-technisch.

  8. Claudia 5 augustus 2010 bij 23:21 #

    Hoi! Ik ben hier voor het eerst en gelijk lees ik een bericht dat je gaat verhuizen haha. Ik ben sinds vandaag ook online gegaan met mijn nieuwe ‘plekje’. Heel spannend! Ik heb er heel lang over nagedacht want in een blog gaat veel tijd zitten. Totdat ik bij een uitgeverij stage ging lopen en alles op zijn plaats viel; ik ga een boekenblog beginnen. En dan nog nadenken over de naam. Het moet pakkend zijn, kort maar krachtig, wat uiteindelijk ‘How About A Book’ is geworden (lekker kort he?:p). En een half jaar verder staat eindelijk mijn layout ook online. Ik heb nog dagelijks ruzie met WordPress en ik heb het ook opgegeven om het nog leuker te maken. Maar ik hoe ik er nu over nadenk is ’t het allemaal waard! Ik zeg doen, en laat mij dan ook even weten wat jouw eigen ‘plekje’ wordt! Liefs, Claudia.

  9. madelonelvira 6 augustus 2010 bij 16:44 #

    Ik heb ook bij mijn bedrijfje een wordpress onder mijn domein draaien (www.creativecpywrite.nl). Ik heb ooit wel een eigen site gehad, maar dat zag er naar mijn gevoel niet professioneel genoeg uit en ik had het geld niet om een website te laten maken. Het is echt heel handig om wel een wordpress blog te houden en die onder je domeinnaam te linken, dan kan je steeds nieuwe dingen blijven posten zonder dat het veel tijd en technische kennis vergt.

  10. madelonelvira 6 augustus 2010 bij 16:45 #

    Sorry sitenaam is: http://www.creativecopywrite.nl

Trackbacks/Pingbacks

  1. Twitter tips « Laura – Live life lovely - 6 augustus 2010

    […] een ontzettend handig medium. Waarom? Even een voorbeeldje: gisteren stelde ik een vraag over mijn twijfels rondom een eigen domein. Binnen drie minuten had ik antwoord van vier mensen! Je vindt altijd wel […]

Geef een reactie

