Recensie: Take a chance on me

3 Aug


Dit boek zat in een Engels boekenpakket dat ik voor de vakantie bij BOL.com bestelde. De Nederlandse titel is ‘Versier me dan’.

Cleo schrikt zich lam als ze op een begrafenis opeens oog in oog staat met haar vroegere klasgenoot Johnny. Wat een pestkop was dat altijd; ze heeft er nog een complex van!

Kort daarna stort haar hele wereld in: ze komt er namelijk achter dat haar fantastische vriend Will al getrouwd is. Bovendien blijkt het huwelijk van haar zus Abbie en haar zwager Tom op springen te staan. Er moet dan ook heel wat gebeuren voordat Cleo zich weer met mannen inlaat, maar uiteindelijk vindt ook zij het geluk.’

De zomer is voor mij de enige tijd van het jaar dat ik chicklits lees. Ze zijn lekker luchtig en hebben meestal een happy end, en vaak lezen ze lekker makkelijk weg. Dat past goed bij het heerlijke weer!

Jill Mansell staat boven aan mijn lijstje met chicklit auteurs, haar boeken zijn altijd heerlijk om te lezen. Toegegeven, het zijn niet de meest diepgaande verhalen. Maar afwisseling moet er zijn, toch? En stiekem is het best lekker om eens geen duistere thriller of literaire roman te lezen.

De meeste chicklits zijn redelijk voorspelbaar. Het hulpeloze, net gedumpte meisje komt uiteindelijk samen met die lekkere man. Ik weet heus wel dat er nog een mooi verhaal omheen zit, maar in essentie komt het vaak hier op neer. Zo ook bij de boeken van Jill Mansell. Dus zoek je een boek dat je verrast, dan is dit geen aanrader. Maar wil je een lekker luchtig en romantisch boek dat je doet glimlachen, schaf dan één van de boeken van deze Engelse schrijfster aan. Ik heb er al heel wat verslonden, en ze stellen nooit teleur!

4 Reacties to “Recensie: Take a chance on me”

  1. Meisjetweepuntnul 3 augustus 2010 bij 09:36 #

    En nu zit ik met het liedje van ABBA in mijn hoofd!

Trackbacks/Pingbacks

  1. Tweets that mention Recensie: Take a chance on me « Laura – Live life lovely -- Topsy.com - 3 augustus 2010

    […] This post was mentioned on Twitter by HippeDames, Laura Praamstra. Laura Praamstra said: Recensie: Take a chance on me: http://wp.me/pRsZ4-c0 […]

Geef een reactie

