Home sweet home

31 Jul

Na tien heerlijke dagen zit mijn vakantie op Kos er alweer op. Het was een vakantie vol zon, relaxing, cocktails en een snufje cultuur. Volkomen (okee, bijna volkomen) uitgerust en met een lekker bruin kleurtje zit ik nu deze blog te schrijven. Ik betrap mezelf er op dat mijn ogen steeds afdwalen naar de foto’s, maar die houden jullie nog even tegoed!

Met mijn vliegangst is alles goed gegaan! De heen- en terugreis verliepen prima, met slechts een klein beetje turbulentie. Ik zal me nooit helemaal op mijn gemak voelen in het vliegtuig, maar ik heb het toch maar weer even gedaan!

Ons hotel lag heel centraal in Kos-Stad, de hoofdstad van het eiland. Vijf minuten lopen naar het strand en binnen tien minuten waren we in de (oude) stad en Bar Street. Perfect dus! Het zwembad was bovendien erg rustig, dus konden we daar lekker relaxen na een avondje stappen.

We hebben tien dagen lang heerlijk gegeten en omdat de cocktails spotgoedkoop waren (3 euro!!), hebben we veel cocktails geproefd. Degene die me het meest is bijgebleven? De ‘Dirty Girl’, bestaande uit Bailey’s, Kahlua en Grand Marnier. Tips voor restaurantjes en de leukste plekken om uit te gaan zullen natuurlijk ook nog volgen.

Naast Kos hebben we deze vakantie nog een eiland bezocht: Rhodos. Met een grote ferry waren we in tweeënhalf uur in de snikhete haven van Rhodos-Stad. Daar was het herinneringen ophalen aan die fantastische vakantie van vier jaar geleden.

Natuurlijk hebben we ook op Kos zelf lekker rondgekeken. Kos-Stad kennen we inmiddels als onze broekzak. Het is een leuk plaatsje met een mooie oude Agora (marktplein) en leuke winkelstraatjes. Hier is ook de grootste haven van het eiland en het middeleeuwse kasteel. Ook zijn we een dag naar de Embros Thermen geweest, bronnen met warm water in de zee. Prachtig! Het grote opgravingsterrein Asklepion hebben we ook met een bezoekje vereerd. Een andere aanrader is het bergdorpje Zia. Echt pittoresk is dit ondertussen ook niet meer te noemen, maar het uitzicht is werkelijk adembenemend.

Kortom: het was een geweldige vakantie waarin ik lekker ben bijgekomen van een behoorlijk hectisch jaar.

Stay tuned voor foto’s en tips van Kos!

P.S.
Ik vind het geweldig dat jullie tijdens mijn vakantie zoveel leuke reacties hebben achtergelaten! Bedankt daarvoor!

7 Reacties to “Home sweet home”

  1. loeder 31 juli 2010 bij 10:17 #

    Klinkt heerlijk en welkom terug hihi!
    Mooi uitzicht zeg op die foto!

  2. sannewierda 31 juli 2010 bij 11:41 #

    Sounds good!
    Kos staat ook zeker op mijn to visit-lijstje! 😉

  3. Maurits Harmsen 31 juli 2010 bij 19:47 #

    Leuk! Daar wil ik ook nog eens heen.

    ben erg benieuwd naar je vakantiefoto’s 😀

  4. Amber 31 juli 2010 bij 21:39 #

    Klinkt heeeerlijk! Ik ben zo benieuwd naar je foto’s!

  5. Cor 1 augustus 2010 bij 08:30 #

    Ja hoor, Kos is wel een reisje waard. Heb je ook Kardamena bezocht?

  6. Mariella 1 augustus 2010 bij 11:07 #

    Door alle vakantie posts krijg ik nog meer zin om weg te gaan haha.. Kos lijkt me ook heel erg mooi, ben benieuwd naar je foto’s!

Trackbacks/Pingbacks

  1. Tips voor een fantastische vakantie op Kos « Laura – Live life lovely - 10 augustus 2010

    […] kan jullie bijna niet ontgaan zijn, ik heb een fantastische vakantie op Kos gehad! We hebben heerlijk gegeten, gedronken, gerelaxt en natuurlijk ook heel veel mooie […]

Geef een reactie

