Recensie: Sex and the City

29 Jul

Na de twee fantastische films en als voorloper op de serie, besloot ik het Sex and the City boek te lezen. Maakte Candace Bushnell mijn verwachtingen waar?

‘Een vriendin die getrouwd was belde me op. “Ik weet niet hoe mensen in deze stad nog relaties instandhouden. Het is zo moeilijk. Al die verleidingen. Uitgaan. Drank. Drugs. Andere mensen. Je wilt gewoon je pleziertjes. En als je een stel bent, wat moet je dan? In je flatje naar mekaar gaan zitten koekeloeren? Alleen zijn is makkelijker,” zei ze, een beetje weemoedig. “Je kunt doen wat je wilt. Je hoeft niet naar huis.”

In Sex & the City storten mannen en vrouwen zich vol overgave in het sexuele strijdperk. Zij gaan van feest naar feest, van nachtclub naar nachtclub, op zoek naar amoureuze spanning, sappige roddels en – uiteindelijk toch ook – hartstocht en liefde. Alle personages, en al hun sexuele avonturen in de grote stad, worden door Bushnell scherpzinnig en geestig becommentarieerd. ‘

Ik zal maar gelijk met de deur in huis vallen: wat een tegenvaller! Ik heb dit boek met moeite uitgelezen. Het boek bestaat uit allemaal korte, losse stukjes over personen die niet tot nauwelijks geïntroduceerd worden. Daarnaast zit er voor mijn gevoel veel te weinig Carrie, Mr. Big, Miranda, Charlotte en Samantha in. Complimenten dus voor degene die het scenario van de films en de televisieserie heeft geschreven!

5 Reacties to “Recensie: Sex and the City”

  1. sannewierda 29 juli 2010 bij 11:55 #

    Goh, wat zonde zoiets! 😦

  2. loeder 29 juli 2010 bij 13:56 #

    Oh wat jammer. 😦

  3. Pauline 2 augustus 2010 bij 21:44 #

    Ik was vorige week in het boek begonnen en ik vond het inderdaad ook helemaal niks. Na 20 bladzijden ben ik afgehaakt. Wel erg jammer, had leuk kunnen zijn!

  4. renaschrijft 5 augustus 2010 bij 21:07 #

    Ik heb het boek ook, maar na een paar pagina’s weggelegd. De serie is veel leuker!

Trackbacks/Pingbacks

  1. Tweets that mention Recensie: Sex and the City « Laura – Live life lovely -- Topsy.com - 29 juli 2010

    […] This post was mentioned on Twitter by HippeDames, Laura Praamstra. Laura Praamstra said: Recensie: Sex and the City: http://wp.me/pRsZ4-bx […]

Geef een reactie

