Maak je eigen visionboard online

17 Jul

Veel mensen kennen het fenomeen ‘visionboard’ al uit The Secret. Een visionboard is een soort collage van dingen die je in de toekomst wilt bereiken. Dit kunnen dingen zijn als het halen van je diploma of je rijbewijs, maar ook meer materialistische zaken zoals het aanschaffen van een iPhone of auto. Door het maken van zo’n collage en het nadenken over de doelen die jij jezelf stelt voor de toekomst, gebruik je veel positieve energie. Bovendien is het altijd handig en fijn om je doelen voor ogen te hebben!

Ik moet eerlijk zeggen dat ik ooit in The Secret ben begonnen, maar het nooit heb uitgelezen. Het was niets voor mij. Het maken van een visionboard lijkt me wel leuk, al is het maar om lekker over de toekomst te dromen. Ook helpt het echt om doelen voor mezelf te stellen als ik iets wil bereiken. Daarom ga ik nu maar eens een visionboard samenstellen. En wie weet…

Je kunt je visionboard natuurlijk op een prikbord of whiteboard maken, maar ik vond voor jullie een leuke manier om het online te doen! Oprah Winfrey biedt software aan waarbij je gratis kunt beginnen met je visionboard. Je kunt plaatjes importeren vanaf je pc, maar ook plaatjes uit het archief halen. Ook kun je inspirerende teksten en quotes toevoegen.

De software vind je hier. Je moet je wel eerst even aanmelden!

Als je klaar bent kun je je visionboard delen met anderen, uitprinten of een kopie ervan op je pc opslaan.

2 Reacties to “Maak je eigen visionboard online”

  1. Saskia 17 juli 2010 bij 21:01 #

    Leuk idee, ik ga het misschien ookwel maken!

Trackbacks/Pingbacks

  1. My home is my castle « Laura – Live life lovely - 18 juli 2010

    […] passen. Ik heb een schrift met mooie plaatjes en handige tips. Toen ik de handige software om visionboards te maken vond, bedacht ik me dat ik daar ook andere collages mee kon maken. Voilà, het werd een […]

Geef een reactie

