Just a little bit of luck

26 Jun

Gelukspoppetjes, foto’s of geluksarmbandjes. Vrijwel iedereen heeft iets wat hem of haar geluk brengt. Of waar diegene van gelooft dat het geluk brengt.

Zelf heb ik dit met twee ringen en een paar oorbellen. De ene ring, een zilveren met zirkonia’s, kreeg ik van mijn ouders voor mijn zestiende verjaardag. De andere, goud met witgoud en met vier kleine diamantjes, kreeg ik op mijn achttiende verjaardag van mijn ex. De oorbellen kreeg ik voor mijn examens, om me geluk te wensen.

Van de oorbellen ben ik er een tijdje één kwijt geweest. Vreselijk vond ik dat! Gelukkig kwam hij weer boven water. Nu draag ik ze bijna iedere dag. De gouden ring is ook verschillende keren in een lade terecht gekomen. Toch voel ik me veel fijner als ik hem om heb, alsof ik de hele wereld aan kan!

Als ik bijvoorbeeld presentaties moet geven en daar zenuwachtig voor ben, draai ik vaak even aan mijn ring. Dat stelt me dan gerust, waardoor ik rustig verder kan gaan. Ook met autorijden merk ik het, als ik de ringen niet om heb gaat het een stuk minder goed.

Wat denken jullie, is dit een kwestie van ‘tussen de oren’? Of zijn er misschien echt objecten die ‘geluk’ kunnen brengen, zolang je er maar in gelooft? Ik ben overtuigd van het laatste.

Hebben jullie ook iets dat je geluk brengt?

5 Reacties to “Just a little bit of luck”

  1. Amber 26 juni 2010 bij 09:58 #

    Ik heb een ring van mijn oma gekregen en daar heb ik het ook bij, ik draag alleen geen ringen meer dus ja… 😛 Ook een ketting met haar as erin brengt ik voel me sterker als ik die aan heb, want ze is dan bij me. Ik draag hem alleen niet zo vaak.. gewoon, omdat ik bijna nooit meer sieraden draag eigenlijk 😛

  2. madelonelvira 26 juni 2010 bij 10:21 #

    Ik heb altijd in mijn portemonnee een paar gelukdingetjes zitten: een buitenlands muntje (ik denk irakees) dat ik vond in Parijs bij het Louvre, een mini rozenkransje (ben niet gelovig, maar spaar rozenkransen) en een klavertje 4 die op een papiertje is geplakt en van mn vriend heb gekregen… deze dingen brengen mij geluk!

  3. loeder 26 juni 2010 bij 21:33 #

    Ik sluit mij ook aan bij het laatste, als je er zelf maar in gelooft..:)

  4. esmee 3 juli 2010 bij 18:13 #

    jaa ik herken het:P

Trackbacks/Pingbacks

  1. Tweets that mention Just a little bit of luck « Laura – Live life lovely -- Topsy.com - 26 juni 2010

    […] This post was mentioned on Twitter by HippeDames, Laura Praamstra. Laura Praamstra said: Just a little bit of luck: http://wp.me/pRsZ4-7D […]

Geef een reactie

