Nederland zwaait Oranje uit

6 Jun

In Almere is het één grote oranje waas. Vlaggetjes waar je maar kijkt, bomen omwikkelt met oranje zeilen en lantaarnpalen die oranje gespoten zijn. Bij mij thuis zijn gisteren ook de vlaggetjes opgehangen.

Gisteren was de uitzwaaiwedstrijd van ons Oranje. Na de wedstrijd tegen Hongarije vertrokken ze naar Zuid-Afrika, op jacht naar de overwinning. En, misschien nog wel belangrijker, het was het afscheid van Van der Sar. Na jaren trouwe dienst werd hij gisteren gehuldigd. Een lintje voor zijn inzet en zijn fantastische prestaties. Na al die jaren is hij mijn held van Oranje geworden. Edwin was een keeper waar je altijd op kon rekenen. Natuurlijk, ook hij maakte wel eens fouten, maar over het algemeen was hij de stabiele factor die het Elftal bijeen hield. Deze belangrijke rol werd uiteindelijk beloond met de aanvoerdersband. Bij deze, Edwin bedankt voor alles en het ga je goed!

14 juni is het zover. Dan trapt Oranje af in de eerste wedstrijd van de groepsfase. Het zal mij benieuwen hoe ver we deze keer komen, maar één ding weet ik zeker: ik sta achter Oranje!

Vergeet ik nog bijna te vertellen wat ik het leukste vind aan de EK’s en WK’s waar ons land aan mee doet: de eensgezindheid. Opeens is er niets meer te herkennen van de tegenstellingen tussen Ajax en Feyenoord. Het hele land staat als één man achter Oranje.

Geef een reactie

