My dream is to fly…

5 Jun

Nou, niet dus hè. Mijn droom is een uitvinding waarbij je niet meer hoeft te vliegen, en toch snel in de leukste vakantielanden terecht komt.

Ik heb vliegangst. En ik vlieg wel hoor, maar elke keer met verse tegenzin en zwetende handjes. Het probleem is, ik wil graag veel van de wereld zien. Ik vind het heerlijk om citytrips te doen en zomers op een strand langs de één of andere blauwe zee te liggen. Helaas moet ik daarvoor wel in zo’n ellendig, afgesloten vliegtuig stappen.

Want het feit dat je zo ‘opgesloten’ zit, helpt niet echt mee om mij op mijn gemak te stellen. De wetenschap dat ik er niet uit kan als er iets fout gaat. En geloof me, ik weet dat een vliegtuig het veiligste vervoersmiddel is dat je je maar kunt wensen. Tenminste, dat zeggen ze. Stiekem geloof ik er helemaal niets van.

Ik ben een control freak. Ik kan er niet zo goed tegen als iemand anders de controle heeft over mijn welzijn. Dat verklaart waarom ik het zo fijn vind dat ik nu mijn rijbewijs aan het halen ben. En dat verklaart ook waarom ik vliegen zo vreselijk vind. En nee, ik heb niet de illusie dat ik een Boeing 747 veilig en wel weer aan de grond zou krijgen, mocht er iets mis gaan.

Als ik alles zo nog eens terug lees is het ook eigenlijk best een stomme angst. Je gaat tenslotte fijn op vakantie! Dat vooruitzicht is ook de enige reden dat ik elke keer weer het vliegtuig in stap. En elke keer dat ik er weer uit kom ben ik stiekem wel een beetje trots op mezelf.

Waar zijn jullie bang voor?

10 Reacties to “My dream is to fly…”

  1. Amber 5 juni 2010 bij 08:18 #

    Ooh ik heb precies hetzelfde probleem! Maar misschien nog wel een graadje erger ook. Het er niet uit kunnen zorgt ervoor dat ik ga hyperventileren, maar dat heb ik ook bij de trein of achterin een auto maar geen deur inzit of raampje wat open kan. Vreselijk vervelend!

  2. Meisjetweepuntnul 5 juni 2010 bij 10:34 #

    Dit is echt toevallig! Ik bedacht vanochtend namelijk dat ik ook wel een stukje kon schrijven over mijn vliegangst na een nacht vol vliegvelden en vastzitten in een vliegtuig (ik droomde). Bij mij is het ook precies het controleprobleem waar ik zoveel moeite mee heb. En ik weet dat het een compleet irreële angst is, maar dat is meestal het geval met angsten. En het feit dat het irreëel is maakt het er niet minder op. Ach, misschien kunnen we over vijf jaar gewoon teleporteren of zijn er vliegtuigen op rails (met nooduitgang).

    • livelifelovely 5 juni 2010 bij 12:58 #

      Dat is zeker toevallig! En teleporteren lijkt me wel wat, haha.

      • Ilse 5 juni 2010 bij 17:52 #

        Njaa… 3x raden wat mijn angst is(A)
        Die ik vet dapper aan het overwinnen ben!

        eigenlijk is de enige manier om er af te komen, gewoon heel vaak doen.. dus lekker veel op vakantie zou ik zeggen;)

        • livelifelovely 5 juni 2010 bij 17:57 #

          Lekker veel op vakantie gaan lijkt me wel wat! Dus jij bent nu vet vaak in Artis te vinden, in het Reptielenhuis? 😉

        • Ilse 6 juni 2010 bij 10:01 #

          neee.. zover ben ik nog niet.. Het gaat wel 30 juli gebeuren:O

  3. Josephine 5 juni 2010 bij 19:42 #

    Ik ga elk jaar met het vliegtuig en vind het ook vreselijk! Ik heb niet echt vliegangst, ik wordt er gewoon ziek van. Brrr mij lijkt het echt vreselijk om vliegangst te hebben

  4. loeder 5 juni 2010 bij 23:26 #

    dat heb ik ook, iedere keer als ik vlieg, denk ik, ik vlieg nooooit meer!
    Maar aangezien ik ook redelijk reislustig ben en dan met name verre bestemmingen, moet ik toch steeds geloven aan t vliegtuig haha

Trackbacks/Pingbacks

  1. Stylish blogger award « Laura – Live life lovely - 17 juni 2010

    […] handig: het altijd maar de controle over de situatie willen hebben is vermoeiend en vervelend. Mijn vliegangst zou hier best wel eens iets mee te maken kunnen hebben. 4. Reizen is één van mijn grootste […]

  2. Vakantie! « Laura – Live life lovely - 21 juli 2010

    […] het moment dat jullie dit lezen, ben ik als het goed is (fingers crossed) net geland op Kos. Ik ga voor tien dagen samen met een vriendin heerlijk genieten op dit Griekse […]

Geef een reactie

