Film: Sex and the City 2

1 Jun

Na lang wachten, hoge verwachtingen en de eerste film nog een keer bekeken te hebben was het dan eindelijk zo ver. Gisteravond ben ik met drie vriendinnen naar Sex and the City 2 geweest. Natuurlijk had ik de trailer al gezien, wat me al positief stemde. Ik had veel gemengde reacties gehoord, van heel slecht tot heel goed, dus ik was echt benieuwd!

Om heel eerlijk te zijn heb ik de serie nooit gevolgd. Waarom niet? Tja, de serie begon toen ik 7 was, iets te jong dus. Maar nu weet ik het zeker: ik ga de serie ook kijken!

Wat een heerlijke film is dit, eigenlijk vind ik hem nog beter dan de eerste film. Hij heeft veel meer humor dan het eerste deel en als kers op de taart keert Aidan terug. Die naam zei me natuurlijk niks, maar ik zal hem nu niet zo snel meer vergeten! Alhoewel ik Mr. Big toch de leukste blijf vinden…

De film speelt zich voor een groot deel af in Abu Dhabi (opgenomen in Marrakech, Marokko). Dit geeft de film een exotisch tintje en staat garant voor vele hilarische avonturen van de vier vriendinnen. Er was veel kritiek over onder meer de seksueel getinte uitspraken van Samantha in Abu Dhabi. Het zou weinig respect betuigen voor de Islam. Ik vind dat onzin, dat hoort toch juist bij haar?

Verder probeert Carrie zo goed mogelijk om te gaan met haar huwelijk met Big, worstelt Charlotte met het moederschap en heeft Miranda problemen op haar werk.

Wat mij betreft is deze film een echte aanrader! Ga er gezellig heen met je vriendinnen of overtuig je man ervan dat hij hierdoor veel over het vrouwelijk geslacht kan leren. Dat zijn twee vliegen in één klap, toch?

4 Reacties to “Film: Sex and the City 2”

  1. sibylreads 1 juni 2010 bij 16:47 #

    Ik ben net weer begonnen aan de serie. Ik had het eerste seizoen en het laatste en wat losse afleveringen al gezien, maar vond dat het tijd was om de hele serie eens te gaan kijken. Leuk dat je de serie nu ook gaat kijken! De films trekken me niet zo.

  2. Amber 1 juni 2010 bij 16:55 #

    Klinkt leuk! Ik ben alleen niet zo’n bioscoopmens dus ik wacht wel tot ik hem kan downloaden, maar deel 1 vond ik wel erg leuk dus ga er vanuit dat ik deze ook super vind! 😀

  3. sannewierda 3 juni 2010 bij 19:45 #

    Ooooh, hij is zo leuk! Ik heb ‘m vorige week gezien! Echt, ik ben verliefd. Op Big én op die film.

Geef een reactie

