Als de dag van toen..

12 Mei

Ken je dat? Dat je ’s ochtends wakker wordt en denkt: ‘Vorig jaar op deze dag ..’? Dat er ineens een herinnering gekoppeld aan die datum je geheugen binnen komt drijven? Ik ben behoorlijk goed met data en dit overkomt me dan ook vaak.

Zo’n herinnering kan je dag van het begin af aan een andere wending geven. Werd je wakker met een leuke herinnering, dan zal je dag in ieder geval goed beginnen! Vaak denk ik ’s ochtends: ‘Oja! Vorig jaar ging ik ..’. Maar soms denk ik terug aan iets wat minder leuk is. Dan merk ik dat de rest van mijn dag hier een beetje door wordt overschaduwt. Bijvoorbeeld met Koninginnedag. Drie jaar terug leerde ik mijn ex kennen op het Museumplein. Dit jaar werd de eerste keer dat we niet samen zouden zijn met Koninginnedag en dat raakte me toch. Natuurlijk heb ik alsnog een heerlijke dag gehad, maar af en toe werden mijn gedachten naar de afgelopen drie jaar getrokken. Toch stemde dit me niet verdrietig, ik was juist dankbaar voor al het moois dat we samen mochten delen. Maar ik merkte wel dat het af en toe door mijn gedachten speelde.

Herkennen jullie jezelf hierin?

2 Reacties to “Als de dag van toen..”

  1. Roos 6 juni 2010 bij 15:37 #

    Is je vriend omgekomen?

Geef een reactie

