Grijp in bij agressie op straat!

9 Mei

Postbus 51 is een nieuwe campagne gestart om mensen aan te moedigen in te grijpen bij agressie op straat. Er is nu een website gelanceerd waarbij je op verschillende social media sites kunt aangeven dat jij ingrijpt bij agressie op straat.

We zien steeds vaker dat mensen met een publieke taak te maken hebben met agressie, intimidatie en geweld. Hierdoor wordt het voor bijvoorbeeld politie, conducteurs en ambulancepersoneel moeilijk om hun werk uit te voeren. Kunnen deze mensen in bedreigende situaties op jou rekenen? Laat het zien aan je vrienden door het icoon te plaatsen op je profielfoto. Hoe meer mensen ingrijpen bij agressie, hoe meer veiligheid op straat.

Zelf heb ik het icoontje al op mijn foto op Twitter en Facebook. Jij grijpt toch ook in?

5 Reacties to “Grijp in bij agressie op straat!”

  1. Anouk 9 mei 2010 bij 18:27 #

    Ik heb inderdaad over deze campagne gehoord. Ik vind het een hele goede campagne want er moet veel vaker worden ingegrepen! Als er vaker wordt ingegrepen, zullen mensen uiteindelijk misschien ook wel minder snel ruzie zoeken.

    • livelifelovely 9 mei 2010 bij 18:35 #

      Er moet zeker vaker ingegrepen worden! En ja wie weet, als de daders vaker gepakt of tegengehouden worden loopt de boel misschien minder vaak uit de hand.

  2. Carina 10 mei 2010 bij 19:13 #

    Echt een goede actie! Alleen zo vaak ben ik niet op hyves haha! en meer heb ik ook niet ben niet zo profielen mens haha!

    en geweld is echt erg, waar ik woon is het ook elk weekend raak tegen de politie, echt vreselijk irritant want uitgaan is er niks aan door!

    Liefs!

  3. Mariella 12 mei 2010 bij 19:39 #

    Heb deze campagne ook gezien, en omdat ik al niet vaak fan ben van de aanpak van Postbus 51, was dat deze keer helaas ook niet anders..
    Ik vind ze persoonlijk veel te idealistisch.

    Natuurlijk is het goed om stil te staan bij het ingrijpen bij agressie, en ik zou willen dat ik het zelf ook in iedere situatie kon toepassen.. Echter denk ik dat het tegenwoordig veel te gevaarlijk is om in iedere situatie te kunnen ingrijpen. Je weet maar nooit hoe men hier op reageert, of wat iemand op zak heeft. Ik zou denk ik zelf eerder 112 bellen, maar of ik er echt tussen spring.. Ik weet het niet 🙂

    • livelifelovely 12 mei 2010 bij 20:55 #

      Daar ben ik het zeker mee eens! Maar ook 112 bellen is al ingrijpen wat mij betreft, ook dat gebeurt namelijk nog veel te vaak niet.

Geef een reactie

