De laatste loodjes II

4 Mei

Nog 3 weken college en dan is het eerste collegejaar alweer afgelopen. Daarna heb ik op 31 mei, 3 juni en 7 juni tentamens, moet ik op 1 juni een scriptie inleveren en moet ik op 19 mei een tentamen inleveren dat ik thuis mag maken.

De eindsprint wordt druk en zwaar, maar daarna heb ik dan ook 3 maanden vakantie! Ik heb nu dus nog 3 weken om braaf alle colleges te volgen, en te beginnen met leren. Dat laatste moet ik nu echt eens gaan doen, anders wordt het straks één groot drama. Het probleem is dat ik het al zo druk heb. Met andere, leukere dingen. Maar ook met autorijden: 10 mei moet ik theorie-examen doen en ook dat moet ik nog leren. Gelukkig doe ik een cursus waarbij ik in anderhalve dag de theorie in mijn hoofd stamp en dan op de tweede dag ook ’s middags examen doe.

Ik heb een behoorlijke discipline, als ik iets van mezelf moet doen dan doe ik het ook. Maar ik hoef van mezelf niet 3 weken van tevoren te leren, omdat ik weet dat ik het in één week ook wel red. Mijn doel is om alles in één keer te halen; dan hoef ik geen herkansingen te doen in augustus en ben ik echt drie maanden helemaal vrij.

Wel merk ik dat het de laatste tijd allemaal wat moeilijker gaat. Ik doe braaf wat ik moet doen, maar als het even kan doe ik tussendoor nog snel een spelletje: de Sims bijvoorbeeld. Nog 3 weken en een paar tentamens, dan is het eindelijk vakantie!

Mijn eerste tentamen in Leiden heb ik in elk geval gehaald met een 8.5, dus dat is alvast een mooi begin.

Geef een reactie

