Recept: Boontjes met boontjes

23 Apr

Dit is echt één van mijn lievelingsgerechten. Het recept komt uit de Allerhande van de Albert Heijn. Eet smakelijk!

Benodigdheden voor 4 personen:
200g peultjes, schoongemaakt
200g sperziebonen, schoongemaakt
200g tuinerwten (diepvries)
1 pot witte bonen (680 ml)
3 eetlepels olijfolie
1 gedroogde chorizo worst (bijvoorbeeld Stegeman)
3 sjalotten, in dunne ringen
2 theelepels gedroogde oregano

1. Kook de peultjes en de sperziebonen in ruim water in ca. 7 minuten beetgaar. Kook de tuinerwten de laatste 4 minuten mee. Giet de groenten af in een vergiet en laat ze uitlekken.
2. Spoel de witte bonen af in een zeef of vergiet onder koud stromend water en laat ze uitlekken.
3. Verhit intussen de olie in een hapjespan en bak de chorizo. Voeg de sjalotten en de oregano toe en fruit ze zachtjes 4 minuten mee.
4. Voeg de de uitgelekte groenten en de witte bonen toe. Laat alles op middelhoog vuur warm worden. Lekker met sneden (stok)brood.

Let op: zorg dat je eerst het velletje van de chorizo haalt, anders wordt je worst wel erg knapperig..

4 Reacties to “Recept: Boontjes met boontjes”

  1. Amber 23 april 2010 bij 08:51 #

    Apart recept zeg! Lijkt me wel lekker, maar vriendlief en ik houden allebei niet van chorizo en hij ook nog eens niet van sjalotjes, en als je dat weg laat smaakt het natuurlijk alweer heel anders. 😛 Ik denk dat ik hier niet veel verder kom dan peultjes, sperziebonen en erwtjes mixen en kruiden voor bij de aardappeltjes, hahaha. 😛

  2. Anneke 17 augustus 2010 bij 11:16 #

    Wat goed dat jij hem hier hebt geplaatst zeg!
    Ik heb het al een paar keer gemaakt, en het stond opgeslagen bij mijn recepten op de AH site. Maar sinds kort kon ik het niet meer vinden.. Dus, bedankt!!

    • livelifelovely 17 augustus 2010 bij 16:45 #

      De AH heeft er wel meer recepten uit gegooid! Geen probleem, eet smakelijk alvast 😉

  3. Evelien 8 oktober 2010 bij 10:52 #

    Dank je wel voor dit recept. Via google heb ik ook mijn lievelingsrecept weer boven water gekregen. Waarom ze zomaar recepten aan uit kookboeken halen… Onbegrijpelijk. Maar super veel dank!

Geef een reactie

