De laatste loodjes

16 Apr

Nog vijf collegeweken en een tentamenperiode en dan zit het eerste jaar erop. Vier tentamens en één werkstuk moeten er nog gemaakt worden, als ik alles in één keer haal. Ik zie als een berg op tegen de tentamenweek en verlang ontzettend naar vakantie.

Raar eigenlijk, want in januari heb ik nog vrij gehad en ben ik zelfs nog een weekje weg geweest. Maar die overstap van Amsterdam naar Leiden is niet in de koude kleren gaan zitten. Net als het feit dat het eerste studiejaar gewoon ontzettend wennen is. Begrijp me niet verkeerd, ik vind studeren heerlijk! Lekker zelfstandig en eindelijk iets leren waar je echt zelf voor gekozen hebt. Maar het is toch heel wat anders dan de middelbare school, en ingrijpende veranderingen vergen vaak veel energie.

In juni krijg ik dus lekker vakantie. Dan ga ik veel werken, veel autorijden en veel relaxen! In juli vertrek ik voor 10 dagen naar Kos, Griekenland. Daar ga ik heerlijk helemaal tot rust komen en natuurlijk het lokale uitgaansleven verkennen. En ik wil misschien een summerschool gaan volgen, waarbij je seminars krijgt over het oprichten van een eigen bedrijfje. Je gaat dan ook daadwerkelijk een eigen bedrijfje oprichten, dus het programma is ook echt op de praktijk gericht.

Maar eerst het studiejaar maar eens afronden. Zorgen dat ik goed bijblijf met de lesstof, en dat ik op tijd begin met leren. De laatste loodjes wegen het zwaarst. Maar, zodra die voorbij zijn ga ik een heerlijke vakantie tegemoet!

2 Reacties to “De laatste loodjes”

  1. Carina 16 april 2010 bij 08:47 #

    Ik snap wat je bedoelt ik zit ook in me laatste weken, maar dit is dan ook meteen het laatste jaar van me MBO… Dus moet er echt voor gaan!

    Naja in ieder geval succes met leren! zou vast wel goed komen =)

    liefs

  2. Geeke 17 april 2010 bij 01:12 #

    Klinkt leuk 🙂
    succes!

Geef een reactie

