Recensie: Het spel van de engel

12 Apr

“In het turbulente Barcelona van de jaren twintig krijgt de jonge broodschrijver David Martín, geobsedeerd door een onmogelijke liefde, het aanbod van een mysterieuze uitgever om een boek te schrijven zoals nog nooit geschreven is, een boek dat de wereld zal veranderen. De tol die David hiervoor moet betalen is echter torenhoog.
David, zijn vader bruut vermoord, zijn moeder niet meer dan een schim op afstand die al heel vroeg niets meer met man en zoon te maken wilde hebben, raakt als kind verzeild in het Kerkhof der Vergeten Boeken. Daar stuit hij op het sinistere, religieuze boek Lux Aeterna van een zekere D.M., gepubliceerd door de Parijse uitgever Andreas Corelli – Davids opdrachtgever.
Later blijkt dat de auteur van Lux Aeterna onder duistere omstandigheden om het leven kwam. Spoedig blijken er tussen hem en deze geheimzinnige D.M. meer parallellen te bestaan dan David kon vermoeden…”

De teleurstellende tweede roman van Carlos Ruiz Zafón


Deze samenvatting vond ik veelbelovend, net als de debuutroman van Carlos Ruiz Zafón: ‘De schaduw van de wind’. Helaas, ‘Het spel van de engel’ maakt mijn hoge verwachtingen niet waar. Ik vond dit boek ontzettend langdradig, met uitzondering van enkele kleine stukjes. Zijn voorganger kon ik na de eerste bladzijde al niet meer wegleggen, dit boek bewees het tegendeel. Het is dat ik het per sé uit wilde lezen, anders was ik al lang en breed in een ander boek begonnen.

Wat een gemiste kans voor Carlos Ruiz Zafón. Hij blijft met dit boek te lang hangen op oninteressante stukken, terwijl de schaarse spannende stukken juist snel weer voorbij zijn.

Eén reactie to “Recensie: Het spel van de engel”

  1. Marco 12 april 2010 bij 08:37 #

    Laura,

    Leuk om te lezen dat meningen over boeken behoorlijk uiteen kunnen lopen.

    Een tijdje terug heb ik dit boek ook gelezen en ik was heel erg positief, zie onderstaande blog …

    Groetjes,

    Marco

    http://marcosweblog.wordpress.com/2010/03/15/carlos-ruiz-zafn-het-spel-van-de-engel/

Geef een reactie

