Recensie: Tapas – van Baskenland tot Andalusië

8 Apr

Omdat ik naast lezen ook erg van koken en lekker eten houd, vandaag geen recensie over een ‘gewoon’ boek, maar over een kookboek.

Heerlijke gerechten en prachtige foto's!


‘Tapas – van Baskenland tot Andalusië’ van Fiona Dunlop is een kookboek vol met heerlijke tapas-recepten. Er staan gerechten in van de beste tapabars uit heel Spanje, met prachtige foto’s van Jan Baldwin. Het boek is opgedeeld in zes regio’s: Baskenland, Catalonië, de Rioja en Oud-Castilië, Madrid, de Levant en Andalusië. Voor elke regio zijn verschillende tapabars uitgekozen waar recepten van worden behandeld.

Voorbeelden van recepten:
‘Gemarineerde makreel met groenten uit de oven’
‘Lamsgehakt met munt’
‘Boerenaardappels met chorizo en paprika’

Ik heb negen maanden in een tapabar gewerkt, waar ik echt van tapas ben gaan houden. Toen ik afgelopen januari in Barcelona ook overheerlijke tapas heb gegeten, was mijn liefde compleet. Dit is een prachtig boek met lekkere recepten en foto’s waar je je vingers bij aflikt. Een echte aanrader voor mensen die eens wat anders willen proberen!

Morgen een recept uit dit boek: ‘Gegrilde vis met bouillon’.

3 Reacties to “Recensie: Tapas – van Baskenland tot Andalusië”

  1. Marco 8 april 2010 bij 14:01 #

    Ik ben in 2008 een weekend in Barcelona geweest en daar heb ik Tapas leren eten.

    Wat is dat lekker zeg!
    Maar vooral door de grote keuze van hapjes!

    P.S.
    Ik vind je layout heel erg fraai!

  2. livelifelovely 8 april 2010 bij 14:38 #

    Heerlijk he!
    Dit boek is echt een aanrader als je van tapas houdt.

    Bedankt!

Trackbacks/Pingbacks

  1. Recept: Gegrilde vis met bouillon « Laura – Live life lovely - 9 april 2010

    […] Recensie: Tapas – van Baskenland tot Andalusië […]

Geef een reactie

