Recensie: Taal is zeg maar echt mijn ding

3 Apr

‘Taal is zeg maar echt mijn ding’ van Paulien Cornelisse gaat over taal. Er staan geen regels in over hoe je zou moeten spreken of schrijven. Ook worden er geen fouten aan de kaak gesteld. Nee, dit boek gaat over taal zoals wij die op dit moment gebruiken.

Als taal zeg maar echt je ding is


Dit boek is ronduit hilarisch. Ik heb regelmatig hardop zitten lachen terwijl ik dit boek aan het lezen was. Soms vraag je je af of mensen dat écht zeggen. Ja dus. En als je wat beter nadenkt ontdek je dat je zelf wel eens iets zegt wat volgens Paulien Cornelisse echt niet kan, of je hoort het in je omgeving.

Ik studeer Taalwetenschap, dus taal is ook echt mijn ding. (Dit mag dus ook niet van Paulien..) Wat mij betreft is dit boek een aanrader voor elke letterenstudent, voor iedereen die van taal houdt en voor iedereen die gewoon een ontzettend grappig en herkenbaar boek wil lezen.

Om mee af te sluiten nog even een quote uit het boek:
“Leven als activiteit.
‘Leven, dat is meer iets voor mensen die niet dood zijn, vind ik.’”

Eén reactie to “Recensie: Taal is zeg maar echt mijn ding”

  1. madelonelvira 3 april 2010 bij 17:42 #

    Een geweldig boek, heb hem ook in één ruk uitgelezen.

Geef een reactie

