Recensie: Kleine meid

30 Mrt

De nachtmerrie van iedere moeder in dit debuut van Sophie Hannah

‘Kleine meid’ is de literaire thriller waarmee Sophie Hannah in 2007 debuteerde. Wanneer Alice thuiskomt uit de sportschool, komt ze erachter dat haar twee weken oude dochtertje is verdwenen. Er ligt een andere baby in het wiegje. Haar man David zou oppassen en beweert bij hoog en laag dat Alice gek is geworden of dat ze ronduit liegt. Hij laat een kant van zichzelf zien die Alice nog niet kende. Aan Alice nu de taak om de politie te overtuigen van haar gelijk, maar zal haar dat lukken?

Een week later zijn Alice en de baby verdwenen. Zijn ze weggelopen, ontvoerd, of is er iets anders aan de hand? Langzamerhand wordt er een duister familiegeheim ontrafeld.

Ik heb dit boek in twee dagen uitgelezen. Het is een psychologische thriller waarbij je de verschillende karakters steeds beter leert kennen. Het is natuurlijk de ultieme nachtmerrie van elke moeder, en ik denk dat elke vrouw zich daar heel goed in kan inleven. Maar het is zeker geen vrouwenboek!

Het boek heeft hele spannende stukken, maar het einde vond ik wel een beetje een anticlimax. Ik ben benieuwd naar het tweede boek van Sophie Hannah: ‘Gevarenzone’.

2 Reacties to “Recensie: Kleine meid”

  1. Esther 31 maart 2010 bij 21:03 #

    Jaaa, dit boek heb ik ook gelezen. Vond ‘m wel creepy hoor. 🙂 toch vond ik het wel voorspelbaar. Ik bedoel, het kon moeilijk zo zijn dat ze zich niet vergiste. heb ‘m best lang geleden gelezen,weet niet meer precies hoe die gaat omdat ik zo’n 2/3 boeken per week verslind, haha 🙂 maar ik vond ‘m wel goed. Alleen sommige delen kwam ik moeilijk doorheen

  2. livelifelovely 31 maart 2010 bij 21:28 #

    Hij was af en toe wel creepy ja! Ik hoopte telkens op een ander einde, daardoor vond ik het toch wel een beetje een anticlimax.

    Lees trouwens net op jouw site dat je van een paar bezoekers per dag nu op ruim 2000 bezoekers per dag zit. Echt heel leuk, hoop dat ik dat ook ooit haal!

Geef een reactie

