About a girl

22 Mrt

Op een ochtend werd ik wakker met de verontrustende gedachte dat ik vrij weinig met mijn passie voor schrijven doe. Als iemand mij vraagt wanneer ik daar weer eens wat mee ga doen, doe ik dat altijd af met een ‘geen tijd, veel te druk’. Hoewel ik eigenlijk helemaal niet doe aan goede voornemens, heb ik besloten dat vanaf 22 maart 2010 eens wel te doen. Want ach, als ik de tijd kan vinden om uren doelloos rond te surfen, kan ik ook best wat meer tijd vrijmaken om te schrijven, toch?

Ik ben Laura, 19 jaar oud en ik woon in Almere. De lelijkste stad van Nederland, de snelst groeiende stad van Nederland, de jongste grote stad van Nederland en mijn stad van Nederland. Ik ben hier opgegroeid en hoewel ik hier waarschijnlijk niet de rest van mijn leven zal blijven wonen, voel ik me er wel thuis.

In juli 2009 mocht ik mijn VWO diploma in ontvangst nemen en lag de wereld aan mijn voeten. De vraag was, wat ga ik er mee doen? En dat bleek een lastige te zijn. Uiteindelijk begon ik aan een studie Taalwetenschap aan de Vrije Universiteit in Amsterdam. Dat bleek toch niks voor mij te zijn, waardoor ik per 1 februari 2010 ben overgestapt naar de Universiteit Leiden. Zelfde studie, totaal andere inhoud. Dat maakt Leiden ook een beetje mijn stad.

Mijn vrije tijd besteed ik voornamelijk aan mijn vrienden, muziek luisteren, films kijken, winkelen en lezen. Daarnaast vind ik het heerlijk om af en toe lekker uit eten te gaan, een drankje te drinken in de stad, of een leuk concert te bezoeken. Ik houd van zingen, dromen, taal en dingen organiseren.

Regelmatig dagdroom ik van Hugh Grant, Colin Firth en Robbie Williams. Ook in Nederland gaat mijn voorkeur uit naar donkerharige mannen: Sven Kramer doet het goed en mijn crushes hadden allemaal donker haar. Andere dromen gaan over de reizen die ik gemaakt heb en nog wil maken, over mijn liefde voor lekker eten en drinken en over de toekomst.

Ik ben een meisje dat graag onafhankelijk wil zijn en streeft naar zelfstandigheid. Daarom wil ik dolgraag op mezelf wonen, iets waarvan ik hoop dat het in 2010 gaat lukken.

Nu ik toch bezig ben met ‘goede voornemens’, kan ik net zo goed mijn andere doelen voor 2010 formuleren. Ik wil graag mijn propedeuse halen, meer dingen doen die ik echt leuk vind en bovendien van elke dag genieten.

O, natuurlijk wil ik ook deze blog bij houden en niet elke keer denken ‘geen tijd, te druk’. Komt goed, toch?

5 Reacties to “About a girl”

  1. Danielle 22 maart 2010 bij 14:05 #

    Nou.. ik vind het leuk in ieder geval.. Ga zo door!!!

  2. Laura 22 maart 2010 bij 16:13 #

    Het is in ieder geval een heel goed begin 🙂

  3. Catharina 23 maart 2010 bij 19:49 #

    Hoi Laura,

    Leuk dat je even bij mij kwam buurten en veel succes met je eigen blog. Mooi begin!

Trackbacks/Pingbacks

  1. Robbie Williams « Laura – Live life lovely - 1 april 2010

    Ik had het in About a Girl al even over hem: Robbie Williams. Er komt later nog een artikel waarin ik wat meer op mijn […]

  2. Mijn opleiding: Taalwetenschap « Laura – Live life lovely - 5 augustus 2010

    […] ik in ‘About a girl’ al heb verteld, studeer ik in Leiden. Ik ben eerstejaars Taalwetenschap en ben in gestroomd in […]

Geef een reactie

